Saturday, July 4, 2009

medan ini ku tempuhi!

sabtu 4 Julai 2009 menjadi hari bersejarah buat aku.....hari ini pertama kali aku dapat main paintball...
selama ini hanya tengok di kaca tv sahaja.....hari ini aku merasakan....

aku datang dengan satu niat......aku ingin merasakan sedikit daripada apa yang dirasakan oleh saudara-saudaraku disana....bagaimana rasanya berada dalam peperangan dan bagaimana rasanya ditembak....
namun ...sebenarnya penderitaan mereka lebih hebat.....di medan ini aku hanya ditembak oleh peluru yang hanya boleh membengkakan dan boleh membutakan....tetapi mereka disana berhadapan dengan peluru2 yang boleh mengambil nyawa mereka....baru aku tahu...begini rasanya berada dalam perang....
strategi dan kebijaksanaan adalah sesuatu yang penting dalam peperangan....inilah yang ada pada Sultan Muhammad Al-Fatih dan Solahuddin Al-Ayubi.....namun...semangat ini tidak pernah luntur.....dan semoga..ianya terus naik...dan naik....

"mati di jalan Allah adalah cita2 kami tertinggi"

No comments:

Post a Comment