Tuesday, September 1, 2009

sepuluh hari yang berlalu...

"Saya mencemburui teman2 yang telah 2 kali khatam al-Quran sehingga hari ke 10 selamam.saya mencemburui teman2 yang selalu melaksanakan solat berjemaah di masjid.saya mencemburui teman2 yang selalu menghadiri majlis ilmu dengan kesungguhan.saya mencemburui teman2 yang bertarawikh dengn bacaan 1 juz satu malam.semoga saya mampu menggapai.semoga kita mendapatrahnat dan maghfirah-Nya"

subhanaAllah...
sebuah kata2 yang yang sangat menyentuh perasaan...benar apa yang dikatakan oleh Cahyadi Takariawan ini..saudara kita dari Indonesia...

dengan apa yang beliau tulis ini..aku bertanya kepada diri aku...apa yang telah aku lakukan selama 10 hari yang berlalu ini?adakah aku sudah mendapat keampunan dariNya?

semoga Ramadhan kali ini benar2 bermanfaat buat kita semua..amin

3 comments:

  1. semuga di manfaatkan sebaik mungkin oleh kita, hamba-Nya.

    amin,

    ReplyDelete
  2. Salam Mursyid,
    Telah sebulan Ramadhan meninggalkan kita,semuga
    kita tabah dan cekal untuk berada diatas latihan yang telah kita tempuh di madrasah Ramadhan,semuga kita dipertemukan diakhirat bersama kekasihNya dan para syuhada,tiada hadiah yang lebih baik dari doa dan nasihat.Tiadalah yang memberi nasihat lebih baik dari yang menerimanya,muga Allah tetapkan langkah kita diatas jalanNya,amin

    ReplyDelete